Přehled nejčastěji kladených otázek pro VoIPové služby. - VoIP vyjímky, nastavení konta, záznamník, rizikové destinace, ostatní klienti.

FAQ - VoIP

Co mohu dělat, když se na číslo nelze dovolat, či se neregistruje?

Nastavte si VoIP vyjímky 
Přihlašte se ke správě routeru a proveďte následující nastavení, obvykle pod LAN či Advanced:

NAT > Port Forwarding (též může být značeno jako VS - Virtuální servery)
1. 5060 TCP/UDP IP cílové stanice
2. 10000-11000 UDP IP cílové stanice

Doporučujeme vyjímky omezit pouze na náš sip server.
Přejděte na "Access List"a přidejte:

sip.axfone.cz

Nastavení uložte a router restartujte. 

(!) Obsahuje-li Váš router položku SIP ALG, zrušte její zatržení. Dále zkontrolujte zda-li službě nebrání firewall.

Příklad nastavení forwardování portů pro Zyxel P660HW T3 obr.: 1,2.

Mohu k vám přejít se svým telefonním číslem?

Ano. Lze k nám přenést jednotlivá čísla i bloky čísel(ISDN). Včetně barevných linek. Přenos trvá 4 pracovní dny, den zaslání CAF formuláře se nezapočítává. Přenos jednoho čísla objednáte zde.

Po vyplnění adresy zvolte volbu: "Již mám telefonní číslo". Pro přenos více čísel najednou nám prosím napište na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Více informací k samotnému přenosu naleznete tu.

Nemůžete se dovolat na některá zahraniční čísla?

Ověřte si, že čísla nejsou v rizikových destinacích. Pro ověření zadejte číslo zde. Jste-li si jisti, volání do rizikových destinací si povolíte zde.

Konto VoIP - uživatel nebyl autorizován

Pokud při přístupu ke zprávě konta VoIPU uvidíte tuto hlášku, nejprve se ujistěte, že jste heslo nekopírovali a přepište ho ručně. Kopírováním můžete nechtěně přidávat mezeru na konci hesla. Nebudete-li úspěšní prosím Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nás.

A co když mám wi-fi internet a nemám vlastní router?

Obraťte se prosím s požadavekm na nastavení vyjímek pro naše VoIP služby na Vašeho poskytovatele internetového připojení.

V tomto případě za nastavení přístupového bodu, jež pro Vás slouží zároveň jako router, odpovídá pouze on.

Mám více VoIP telefonů/faxů, mohou mít stejné nastavení?

NE. Jsou-li umístěny za stejným routerem a nebo mají-li přidělenou stejnou vnější IP adresu. V tomto případě je nutno nastavit odlišný registrační " Ext. SIP port" Doporučujeme je odstupňovat, např.: 5060, 5061,5062 atd...

Je tomu tak proto, že z jedné IP adresy, na stejném portu je možná pouze jedinná registrace. Bude-li se snažit registrovat více telefonů najednou, pouze jeden "zvítězí". Ostatním, dle nastavení Vašeho NATu, bude přidělen jiný registrační port. Bude-li mimo rozsah (obecně UDP 5060-5080) nebo se měnit, tak na danou telefonní stanici nemusí být možno vůbec se dovolat.

Jak zabezpečit VoIP zařízení?

Z důvodu bezpečnosti VoIP zařízení zapojujeme vždy za router. VoIP zařízení nikdy nepřipojujeme napřímo, za veřejnou IP.

Zabezpečte:

    • vzdálenou správu do routeru
      Pokud ji používáte doporučujeme si nastavit jiný port, https a bezpečné heslo pro všechny uživatele, v opačném případě ji vypněte.
    • vzdálenou správu do VoIP zařízení
      Pokud ji používáte doporučujeme si nastavit jiný port, https a bezpečné heslo pro všechny uživatele, v opačném případě ji vypněte.
    • Na routeru omezte počet přijatých pingů (ICMP packety), či je zcela zablokujte. Všechny nepoužívané porty na routeru by měly být zablokovány.
    • Omezte počet neplatných pokusů o přihlášení, či na SIP registrační port.
    • Vyjímky pro VoIP telefonii povolte pouze pro UDP a naši ústřednu. Nemáte-li možnost je takto omezit doporučujeme zakoupit bezpečnější router, např. Mikrotik.
    • Na VoIP zařízení vypněte peer2peer (IP) mód.

K hacku zařízení může dojít obvykle dvěma způsoby, přes web management zařízení. Nebo přes podvržené SIP hlavičky zasílané na registrační SIP port. Útočník by neměl mít nikdy možnost žádnou z těchto cest využít - správně nastavený router jej tam totiž nepustí.

 

Co potřebuji pro provoz VoIP čísla?

Síťový telefon a nebo VoIP bránu. Obě dvě zařízení se připojí za router. Brána slouží pro připojení klasického analogového telefonu. Pokud chcete volat z PC či chytrého mobilu postačí Vám SIP klient.

Kvalitní připojení k internetu, volný port pro připojení síťového telefonu a nebo PC. Vyhrazených 100kbps na kanál. Obecně doporučujeme 512kbps v obou směrech, ping by měl být pod 30ms. Ztrátovost packetů nižší než 1% , latence pod 150ms.
(Nesmí vznikat jednostranné zpoždění, tzv jitter.)

(!) Kvalita 3G nebo CDMA internetu obvykle není dostačující pro VoIP telefonii. Doporučujeme Wi-Fi, ADSL, VDSL, WiMAX, kabelový internet či optiku. Přibližný odhad získáte přes rychlost.cz či hovorem skrz SkyPe.

Nejlepší způsob ověření vhodnosti Vašeho připojení pro VoIP telefonii je Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. o přidělení testovacího telefonního čísla.

Může být jedno číslo zaregistrováno z více zařízení najednou?

NE. (Zaregistrováno bude vždy zařízení které zažádalo jako poslední.)

Podporujete nastavení SIP na mobilních telefonech?

NE. Ale pokud používáte telefon Nokia s OS Symbian s integrovaným SIP klientem je nastavení většinou možné. Chybí-li vám po konfiguraci u Nokia Symbianu nabídka “Internetové volání” doinstalujte si aplikaci NOKIA VoIP Settings. Např. pro N97 je verze SIP_VoIP_3_1_Settings_S60_5_x_v1_0_en.sis. Přehled jednotlivých verzí dle typu telefonu naleznete zde.

(!) Tuto aplikaci nelze používat na Symbianových telefonech od jiných výrobců, v tomto případě můžete vyzkoušet Fring.

Pro Android doporučujeme použít Media5-fone a nebo csipsimple

Podporujete linuxové SIP klienty?

NE. Ale například námi doporučovaný klient ZoIPer lze stáhnout i pro Linux. Funkčnost byla testována pro Ubuntu Lucid Lynx 10.04 a balíček ZoIPer for Karmic Alsa (1.0 32bits)

Pro Ubuntu 11.04 a vyšší doporučujeme využít SIP klienta Ekiga, naleznete ho v softwarovém centru. 

A co Mac a iPhone?

I zde je k dispozici SIP Klient Zoiper a nebo Media5-fone.

Lze přesměrovat telefonní hovory na mobil?

Ano. Přihlašte se do konta správy VoIPu

Nastavení > Přesměrování hovorů.

Nepodmíněné přesměrování - přesměruje se okamžitě na zadané telefonní číslo.

Podmíněné přesměrování - není-li hovor zvednut do 30 vteřin přesměruje se na zadané telefonní číslo.

Tato služba je dostupná pro geografická i nomadické čísla, včetně barevných linek, a též pokud od nás máte službu trunku.

(!) Číslo ze přesměrovat pouze jednou, přesměrování nelze řetězit, tj nastavit na další číslo, které má znovu nastavené přesměrování.

Máte záznamník?

Ano. Přihlašte se do konta správy VoIPu

Nastavení > Přesměrování hovorů.

Vyplňte e-mail na který budete chtít zasílat zprávy. Zanechaný vzkaz musí být delší než 5 sec, délka vzkazu může být až 3 minuty. Vzkaz Vám bude zaslán ve formátu mp3 na zadaný e-mail.

Při podmíněném přesměrování platí, že pokud nezvnednete hovor do 30 sekund, bude volajícímu přehrána zpráva s informací, že se dovolal do hlasové schránky.

Při nepodmíněném přesměrování bude zákazník do hlasové schránky přesměrován ihned, zpráva se též přehraje.

Uvítací zprávu nelze měnit.

Nastavení upozornění na výši kreditu

Přihlašte se do konta správy VoIPu

Nastavení > Upozornění na výši kreditu
.

Určete výši kreditu, kdy při poklesu pod tuto částku chcete zaslat e-mail s upozorněníml.

Objednání kreditu

Přihlašte se do konta VoIP, nabídka Kredit > Objednat kredit

Každá platba má vlastní variabilní symbol, ten slouží k její identifikaci v našem systému. Podporujeme platby pomocí GoPay platebního terminálu: Promo fakturou, Sazka, Česká pošta, Visa, Eplatby, mojeplatba, mpeníze, Fiobanka, GE moneybank, Volksbank, GoPay peněženky.

Nastavení rizikových destinací

Volání na rizikové destinace je ve výchozím nastavení zakázáno. Pokud je chcete povolit, vstupte do "Nastavení" → "Mezinárodní volání", vyberte ceník s rizikovými destinacemi a klepněte na upravit. Seznam rizikových destinací je denně aktualizován, k dispozici jej máte po přihlášení v sekci "Ke stažení".

Přehled příchozích a odchozích hovorů?

Máme. Naleznete je ve Vašem VoIP kontě. Vstupte do nabídky "Výpis hovorů" podmenu "Příchozí hovory" a "Odchozí hovory". Kompletní výpisy za měsíc jsou k dispozici ke stažení ve formátu CSV. Doporučujeme zpracovávat např. v LibreOffice.

Výpisy uchováváme 3 měsíce zpět.

Zobrazení v telefonním seznamu

Provedete z konta, v sekci "Nastavení" > "Zobrazovat v telefonním seznamu."

Položka je platná pouze pro geografická čísla, zobrazeni budete v Bílých stránkách.

Mezinárodní volání - ochrana PINem

Tato služba zvyšuje zabezpečení, při volání do ciziny a exotických destinací a zabraňuje neautorizovanému volání.

Při vytočení zahraničního čísla, jste dotázání na váš bezpečnostní pin. Po jeho zadání dojde ke spojení.

PIN naleznete ve správě Vašeho konta Axfone

"Nastavení" > "Mezinárodní volání PIN"

PIN lze zdarma měnit, či zrušit zadáním "0000" (bez uvozovek). Změna se projeví do 1 hodiny.

Podporujete skrytí čísla volajícího?

NE. Funkci skrytí čísla volajícího  - CLIR - nepodporujeme.

(CLIP = zobrazení čísla volajícího, je standardně zapnuto)

Máte dokumentaci k Axfone CDR API rozhraní?

Ano. Dokumentaci stáhnete zde.

Režim účtování DPH u předplacených telekomunikačních služeb

Od 1.7.2017 dochází ke změně legislativy upravující daň z přidané hodnoty, předplacené služby jsou zdaňovány až v okamžiku jejich poskytnutí. Hlavní změna je, že služby nedaníme při dobití kreditu, jak tomu bylo doposud, ale až při čerpání služby.

Na veškerý kredit, který si dobijete od počátku července 2017, vám tedy nebude vystaven standardní daňový doklad, ale pouze potvrzení o platbě. Řádný daňový doklad na skutečně čerpané služby, který je už pro vás podkladem pro odpočet DPH, obdržíte vždy do 15. dnů po skončení předcházejícího kalendářního měsíce. První vyúčtovací daňový doklad ke kreditu tedy obdržíte v srpnu 2017. Pokud jste měli ve svém zákaznickém účtu kladný zůstatek kreditu dobitého do konce června 2017, bude postupně odečítaný formou slevy z vystavovaných vyúčtovacích daňových dokladů až do jeho úplného vyčerpání. Neobdržíte-li tedy v srpnu, případně i dalších měsících vyúčtovací daňové doklady přesto, že jste nějakou službu čerpali, je to proto, že jste stále nevyčerpali kredit, na který vám již byly vystaveny standardní daňové doklady před změnou režimu účtování DPH. Stejně tak neobdržíte žádný vyúčtovací daňový doklad, pokud nedošlo v předcházejícím měsíci k žádnému využití dobitého kreditu.

Jak zrušit služby u Axfone?

Chcete-li službu vypovědět prosím zašlete nám e-mail se žádostí o ukončení provozování služby. Tento e-mail musí být zaslán z autorizované e-mailové adresy. Výpověď nelze podat telefonicky.

Výpovědní lhůta je jednoměsíční a začíná se počítat od prvního dne v měsíci následujícím po doručení výpovědi. Upozorňujeme, že přesné naplánování ukončení služby k vybranému datu není technicky možné. Služba bude ukončena do dvou dnů od okamžiku zpracování žádosti, doručené žádosti jsou zpracovávány před koncem měsíce.

Vznikl-li na daném čísle dluh budete vyzvání k jeho doplacení. Při zbylém kreditu pod 100,- Kč nevzniká nárok na jeho vrácení.

Týká se služeb VoIP volání, FoIP faxu a CDMA mobilního internetu.

Pro ostatní služby lze výpověď též zaslat e-mailem avšak výpovědní podmínky se řídí uzavřenou smlouvou.

Jak reklamovat při nefunkčnosti služeb či zařízení?

Reklamaci vyúčtování či funkčnosti služeb prosím zasílejte vždy mailem na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

V případě, že máte podezření na nefunkční zařízení - zkontrolovali jste nastavení zařízení dle nápovědy a nastavení místní sítě s asistencí našich techniků a máte zářízení od nás, zašlete kompletní zařízení k nám, pro přijetí k reklamaci.

K zaslání reklamace balíkem doporučujeme využít služeb DPD nebo PPL.

Při zasílání poštou nikdy nezasílejte zásilku jako listovní ale pouze jako balík. Předejte tak možnému zpoždění při doručení zásilky.

Reklamace se počítá od následujícího dne po přijetí zásilky od dopravce do dne jejího odeslání z našeho střediska. Reklamace zboží zakoupeného spotřebitelem jsou vyřizovány nejvýše do 30 dnů.

Adresa:

Axfone s.r.o.
Reklamace - VoIP odd.
Přípotoční 10c
100 00  Praha 10

(!) Balíky zaslané na dobírku budou odmítnuty.

end faq